جستجو

تبلیغات



تشخيص انواع اختلالات يادگيري

     اختلال یادگیری دانش آموزان

    آمار دانش آموزانی که دچار برخی از مشکلات رفتاری یا تحصیلی هستند قابل توجه است . آمار دانش آموزانی که اختلال یادگیری به معنی خاص دارند ، بین 4تا12 درصد گزارش شده است. بی تردید شمار افرادی که دچار برخی مشکلات یادگیری هستند به مراتب بیشتر از این می باشد معلمان مدارس و والدین کودکان ،غالبا برای حل مشکلات آنان از روشهای قدیمی و گاه منسوخ کمک می گیرند که علاوه بر صرف انرژی و وقت فراوان ، نه تنها حاصل چندانی به دنبال ندارد ، بلکه ممکن است موجب خستگی ، یاس ، دلمردگی، سرخوردگی و عصبیت والدین واز دست رفتن علاقه ی دانش آموز شده و نهایتا افت تحصیلی را به دنبال خواهد داشت.

    واقعیت این است که انواع اشتباهاتی که کودک مرتکب می شود از یک سنخ نیستند تا بتوان با اتخاذ یک روش همه ی آن اشتباهات رااز بین برد و به پیشرفت وی اطمینان یافت .

    ابتدا معلم می باید تشخیص دهد که نوع اشتباه جزء کدام یک از اشتباهات زیر است .

    انواع اشتباهات املایی :

     1 – اشتباه مربوط به ضعف در حافظه ی دیداری .

    2 – ضعف در حساسیت شنیداری .

    3 – کم دقتی .

    4 – آموزشی

    5 – وارونه نویسی

    6 – قرینه نویسی

    7 – نارسانویسی

    8 –حافظه توالی دیداری 

    9 – تمیز دیداری – دقت

    بعد از تشخیص نوع اشتباه می توان  برای درمان آن یک برنامه طراحی نماید .

    جدول زیر ،خطا ها وعلل نارسا نویسی را فهرست کرده است :

     

    خطاهای متداول در نوشتن با دست

             نقص                                                                  علل                  

    1 – کج نویسی بیش از حد                                          

      الف)بسیار نزدیک بودن بازو به بدن


    این مطلب تا کنون 38 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ چهار شنبه 21 آبان 1393
    منبع
    برچسب ها : نویسی ,دانش ,اشتباه ,اشتباهات ,انواع ,مشکلات ,دچار برخی ,دانش آموزانی ,آمار دانش ,
    تشخيص انواع اختلالات يادگيري

تبلیغات


    تبلیغات شما در این قسمت

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز یکشنبه 6 فروردين 1396

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر